Feed on
Posts
Comments

ByStroom

Normalt er jeg ikke typen, der blogger om et produkt/mærke, men denne gang vil jeg gøre en undtagelse. Min oplevelse har hverken været ekstremt negativ, ej heller ekstremt positiv. Min årsag er nok mest, at jeg selv savnede lignende, inden jeg gjorde mit første køb for nu snart lang tid siden.

Kort før jul i 2009 er baby-Anton og jeg pÃ¥ besøg hos en veninde. Snakken falder pÃ¥ min pusletaske, som jeg synes er for lille, nÃ¥r jeg skal til baby-gymnastik (APA) og lignende. Maja viser mig hendes nyeste køb, og jeg falder pladask for hendes nye store og rummelige pusletaske, som hun dog selv synes er lidt rigelig stor til smÃ¥-udflugter, men god som baby-weekendtaske. Det tager mig lige omkring en mÃ¥ned at varme op til købet, men da ordren afgives (19. jan 2010) afventer jeg med spænding min helt egen ByStroom Anly. 2 dage senere (21. jan 2010) kommer den med posten – og jeg er glad! Glæden varer dog desværre ikke længe. 2,5 uge senere (7. feb 2010) mailer jeg min klage afsted til ByStroom… Den ene lynlÃ¥s ned til det store rum, Ã¥bner sig bag lÃ¥sen, nÃ¥r tasken er lukket. Det er hammer irriterende, og jeg er vildt ked af at min spinternye pusletaske, som skulle løse mit problem med pladsmangel, nu volder mig sÃ¥ meget besvær. Heldigvis tages klagen alvorligt, og dagen efter (8. feb 2010) fÃ¥r jeg svar, at jeg skal sende den ind, sÃ¥ vil den enten blive repareret eller jeg vil fÃ¥ en ny. Baseret pÃ¥ tidligere erfaringer med reparerede lynlÃ¥se, skriver jeg tilbage at jeg i sÃ¥ fald hÃ¥ber pÃ¥ en ny, da reparerede lynlÃ¥se sjældent laves pænt, samt at jeg hÃ¥ber pÃ¥ hurtig ekspedition og refundering af forsendelsen. Allerede 11. feb modtager jeg en ny pusletaske, og jeg er glad igen, men…

2. maj 2010 ruller anden klage afsted på mail. Jeg har i en længere periode haft samme problem med lynlåsen, som i den første taske, og nu har jeg så også opdaget, at det bånd, som holder hanken på plads, har løsnet sig. Det er simpelthen for dyr en taske (799,-) til at skulle have 2 reklamationer indenfor 3,5 måned, og jeg kræver pengene retur. 12. maj 2010 modtager jeg det fulde beløb retur plus refusion af fragtomkostningerne (dog efter at have rykket en enkelt gang). Jeg står nu tilbage med min gamle og ikke særlig store pusletaske, men imellemtiden er jeg startet arbejde igen, og mit behov for pusletaske er ikke så stort mere.

Et par år senere er jeg gravid med Aske, og til en venindesammenkomst i slutningen af februar 2012 forelsket jeg mig igen i en ByStroom pusletaske. Den er stor og rummelig. Modellen er dog udgået og efter at have søgt vidt og bredt opgiver jeg.

PÃ¥ en tur til Islands Brygge (11. maj 2012) havner jeg i “Din Babuska”, og dér hænger endnu en ByStroom pusletaske. Jeg fÃ¥r lov at røre og kigge ned i – og jeg er forelsket igen… Og jeg ender med at købe den. Denne gang er det modellen Aida. Tasken venter i over 4 mÃ¥neder pÃ¥ at komme i brug, og da Aske kommer til Verden d. 10. september, er jeg SÃ… klar til at skulle bruge den (men der gÃ¥r lige nogle dage, inden min krop er klar til at lufte baby og pusletaske). Én mÃ¥ned senere (22. okt 2012) ringer jeg direkte til ByStroom med min første reklamation pÃ¥ den nye taske. Denne gang er det hanken, den er gal med. Der hvor den hæfter pÃ¥ tasken, er tasken ved at gÃ¥ i stykker. Igen fÃ¥r jeg utrolig god og effektiv service, og fÃ¥ dage senere har jeg en ny pusletaske. De har tilmed tilbudt mig en ny model efter eget valg, sÃ¥ jeg ender op med Gaida (der er en nyere version af Aida’en). Denne gang sender de den nye og returkuvert til den gamle, sÃ¥ jeg ikke skal undvære min pusletaske. Jeg er super glad for den nye taske, selvom jeg foretrak designet pÃ¥ den gamle.

Lige omkring vores flytning til Holland (28. februar 2013) er den desværre gal igen med pusletasken. Den ene “hank-hæfter” pÃ¥ tasken er sÃ¥ smÃ¥t begyndt at revne i kunstlæderet. Øv! I mangel pÃ¥ tid og overskud fÃ¥r jeg ikke gjort noget ved det… Tasken kommer med pÃ¥ sommerferie i august 2013, og der opdager jeg at samme problem nu gælder yderligere to hanke, og at en af stederne er syningen pÃ¥ “hank-hæfteren” ogsÃ¥ gÃ¥et op, sÃ¥ det er bare spørgsmÃ¥l om tid, inden hanken slipper helt. Øv! Jeg ringer til ByStroom fra Holland d 15. august 2013, og igen fÃ¥r jeg god service. Jeg kan vælge mig en ny taske, og sÃ¥ sender de den og en returkuvert til mig. Jeg fÃ¥r anbefalet modellerne Bea og Ganly, som er dem de har færrest reklamationer pÃ¥ (!) Jeg spørger ind til deres nye modeller i ægte læder, og damen i røret har selv den ene. Modellerne er dog kun et halvt Ã¥r gamle, sÃ¥ de har ikke sÃ¥ meget erfaring med reklamationer pÃ¥ dem. Resten af dagen kigger jeg pÃ¥ pusletasker, nÃ¥r muligheden byder sig, og jeg udvælger mig en Gisla, som er den lille i ægte læder. Jeg skriver som aftalt en mail samme aften, samt spørger til differencen, da Gisla (699,-) er noget billigere end min Gaida (899,-). Dagen efter (16. aug 2013) fÃ¥r jeg svar, at de vil sende en Gisla til mig, og at jeg frit kan vælge mellem deres clutches/punge, sÃ¥ jeg nÃ¥r op pÃ¥ beløbet. SÃ¥ langt havde jeg dog allerede tænkt, og dagen før havde jeg jo brugt pÃ¥ at kigge hele deres hjemmeside igennem fra A til Ã…. Jeg skriver derfor tilbage samme dag (16. aug 2013), at jeg hellere vil have pengene retur. Jo mere jeg tænker over det, desto mere bliver jeg overbevist om, at jeg slet ikke behøver en pusletaske mere. Aske er lidt over 11 mÃ¥neder nu, og mit behov for pusletaske kan løses med en af mine almindelige tasker. SÃ¥ nu venter jeg spændt pÃ¥ svar… Mit indtryk af ByStrooms tasker er jo ikke ligefrem fantastisk, men deres kundeservice har indtil nu været upÃ¥klagelig – sÃ¥ jeg venter pÃ¥ deres svar med spænding.

Fortsættelse følger… ForhÃ¥bentlig allerede pÃ¥ mandag 🙂