Feed on
Posts
Comments

Nå så blev klokken så mange, at det var tid til at eje egen bil, i stedet for de ugentlige ture ind til AVIS og leje en bil for weekenden.

Efter lidt diskussion frem og tilbage blev vi enige om, at det skulle være en lettere brugt bil i Golf / Polo størrelsen. Da jeg godt kan lide tyske biler, cyklede vi ud til til SMC-Biler Amager, for at se om de havde noget spændende pÃ¥ lager. Sørme om de ikke havde en sort polo, der passede godt til vores behov, men sÃ¥ var der jo lige det med prisen…

Vi ville lige tale med en sælger, for at se om vi skulle købe bilen eller finde en anden bil. Det var så her, det gik galt. Vi fik pænt lov til at vente i 20 minutter inden, der var nogen, som havde tid til os. Vi sad og talte en lille times tid med sælgeren, hvor samtlige af hans kollegaer mente, det var en god ide bare at afbryde, eller også kunne sælgeren lige tage en telefon. Vi kunne ikke rigtig blive enige om betingelserne, så vi valgte at cykle hjem uden at skrive under, da prisen ikke virkede rigtig. Vi undersøgte lidt omkring, og virkede det ikke som om, at vi kunne få en tilsvarende bil til samme pris.

Jeg ringede til SMC-Biler Amager mandag for at tale med sælgeren, for at lave endnu en aftale, men desværre var han på ferie. Jeg fik fat i en yngre sælger, som var frisk på at sælge bilen, og jeg skulle bare lige have en pris på at få vinterdæk på. Det var åbenbart en større beregning, og det tog tre timer inden den unge sælger var i stand til at ringe igen.

Christel og jeg synes, det var ok, sÃ¥ vi tog ud mandag aften for at skrive slutsedlen, den unge sælger var noget bedre end den tidligere sælger vi talte med, da han valgte ikke at tage telefoner, mens vi var der. Vi spurgte lidt ind til, hvad vinterdæk med alufælge ville koste os, og han sagde mindst dobbelt sÃ¥ meget, hvilket vi hurtigt slog ud af hovedet igen. Da vi havde skrevet under, ville vi lige se bilen igen, den unge sælger lÃ¥st os ud til bilen og løb sÃ¥ ind og ringede til dem, han havde afvist mens vi sad der. Det var sÃ¥ det sidste vi sÃ¥ til den unge sælger den dag, der var ikke noget med tak for handlen eller noget…

NÃ¥ men vi havde aftalt, at bilen skulle leveres med vinterdæk, iPod tilslutning og kl. 09:00 fredag morgen. Jeg tog bussen derud, en rejse pÃ¥ en halvtimes tid, og jeg var der 08:55. Da jeg troppede op virkede den unge sælger hos SMC-Biler Amager lidt underlig, og han spurgte “var det kl. 09:00?”. Et spørgsmÃ¥l, der kan fÃ¥ mit pis i kog pÃ¥ et splitsekund, nÃ¥r jeg nu havde tænkt mig at komme hurtigt videre. Jeg kunne kun bekræfte, at vi havde aftalt kl. 09:00 i henhold til slutsedlen, en-to-tre og den unge sælger styrtede ud af lokalet.

Jeg undrede mig lidt over, hvor han skulle hen i den fart, men ok hvis kan lige skulle kopiere et eller andet i en fart, kunne jeg lige kigge på en brochure. Da der var gået 20 minutter og jeg havde vandret rundt alene, spurgte jeg de andre, om de havde set deres unge kollega. Der var ingen, der vidste, hvor han var, og der blev ringet efter ham. Åbenbart var han ved at få trykt nummerplader, så der ville lige gå et par minutter mere. Jeg talte med en af de andre sælgere, og åbenbart kunne jeg få vinterdæk med alufælge for kun 1.300 mere end dem jeg havde fået på, der følte jeg mig godt snydt.

Efter yderligere et kvarter så jeg bilen blive kørt op foran, og jeg gik ud til den unge sælger, for at se til bilen og at alting nu stemte. Jeg kunne ikke lige finde iPod tilslutningen, som der skulle være. Den unge sælger sagde, at den var der, og da jeg bad ham udpege den, kiggede han en enkelt gang og stak så af igen. Han kom igen efter fem minutter og fortalte, at den var i restordre og kom først i løbet af eftermiddagen. ”Fedt” så skal jeg tilbage for at få det installeret, ikke lige noget jeg havde lyst til.

Vi satte os ned, og jeg spurgte lidt ind til dækkene, hans forklaring var, at det er langt bedre dæk og bl.a. bl.a. Han kunne ikke svare på om sikkerheden og prisen stiger lineært, eller om jeg kun får 10% mere sikkerhed for 100% højere pris. Jeg var godt træt, og der var gået næsten en time siden jeg ankom for at hente bilen, så jeg valgte bare at lade de dæk, der sad på blive siddende.

Da jeg satte mig ud i bilen og kørte bort, lagde jeg mærke til, at der hverken var en manual til bilen, der var næsten ikke noget benzin på bilen eller uret var stillet.

Nej tak, jeg ønsker mig ikke tudekiks, men gennem hele salgsforløbet var der ikke styr på de små detaljer, der fik mig som kunde til at føle mig godt tilpas og lyst til at komme igen. At betale så mange penge for et forbrugsgode vil jeg forvente en hvis service, køber jeg en business billet til New York for 17.000, bliver jeg behandlet, så jeg har lyst til at komme igen. Bruger jeg hvad der for de fleste er en mindre formue på en bil, skal jeg være taknemlig for at sælgeren overhovedet gider snakke med mig.

Bilen virker fint, men hele oplevelsen, har gjort at jeg har stået med et antiklimaks og jeg føler SMC-Biler Amager giver den ringeste service og jeg har lyst til aldrig at købe en bil der mere. Hvad mon det er v